Hey afwijker, Bij deze je wekelijkse ondernemerstraining in je inbox. Met deze keer een les van een terugkerende ‘docent’ in deze serie: De inmiddels 18-jarige Allie Sherlock. Met een geschatte vermogenspositie van rond de 5 miljoen euro doet ze op ondernemers gebied blijkbaar toch iets heel goed. De basis van haar succes? Hetzelfde principe dat je terugvindt in het werk van Plato, in de Bijbel en in de Koran. Een principe dat om de een of andere reden is omgekeerd in businesscoachingland. Met een boel worstelende ondernemers als gevolg. Wat dat winnende principe is vertel ik je verderop. Het standaard ondernemersadvies gaat zo: 1. Kies een doelgroep (het liefst met een duur en hip bureau die allemaal ‘avatars’ voor je maakt) 2. Maak een product of dienst voor die doelgroep (kost veel tijd en geld) 3. Zorg dmv marketing dat je die dienst of dat product aan die doelgroep kunt verkopen (wat in de praktijk een continue druk om leads en klanten aan te trekken oplevert) Allie deed het omgekeerde. Vanaf haar 11de stond ze drie keer in de week te zingen voor winkelend publiek in de straten van Dublin. Haar vader nam alles op en publiceerde het op YouTube. Inmiddels heeft ze meer dan 6 miljoen abonnees. Haar eerste contract bij een groot label tekende ze op haar 12de. En tourt ze mee met oa One Republic. Daarnaast heeft ze haar eigen optredens. En weet je wat ze doet sinds al dat grote geld binnenstroomt? Drie keer in de week zingen voor winkelend publiek in de straten van Dublin. De strategie van Allie: 1. Geef alles dat je te bieden hebt gratis weg op een dienende manier 2. Ontdek zo wat je publiek het liefste wil 3. Bied ze dat voor geld aan Eerst dienen. Dan ontvangen. Eerst de relatie. Dan de transactie. Het is zúlk oud advies, dat in deze wereld van jagen op de nieuwste hype, steeds minder mensen deze wijsheid kennen en toepassen. Vergeet avatars en theoretische doelgroepen. Start met het creëren van publiek. Tijdens Operatie Doorbraak leren we je hoe je dit doet. Vervolgens leren we je: 1. Hoe je dat publiek de juiste PRESENTATIE geeft 2. Hoe je een kloppend PRODUCT ECO-SYSTEEM bouwt 3. Hoe je voor PROFIJT zorgt in de vorm van kloppende sommetjes en lyrische klanten. 4. Hoe je een sterk PERSOONLIJK MERK bouwt zónder dat je moet laten zien wat je eet, wat voor auto je rijdt of waar je op vakantie bent Dompel jezelf 3 dagen onder in je eigen bedrijf. Om sterker dan ooit weer tevoorschijn te komen. Met dit jaar nog minstens 20% extra nettowinst als resultaat. Lees alles goed door en vul onderaan de pagina de intake in. Na een 1:1 call weet je of je casus geschikt is voor Operatie Doorbraak. Ik hoop je eind augustus te zien op CODE49. En sowieso: Geef. Moet je eens opletten wat je dat gaat opleveren. Groet, Tibor PS Ben je reeds een zeer succesvol ondernemer? Dan is het tijd om je exit voor te bereiden. Ontdek in één dag hoe je je bedrijf verkoopbaar maakt. Van de nr. 1 business angel van Nederland. Koop je ticket voor Operatie Exit hier. |